AYIN SORUSU |
|
Super 1600 Junior
kategorisinde hangi
takim en yuksek puanla
Turkiye Rallisi'ni bitirdi?
|
|
|
|
|
Rallikros yarışları 3 kategori üzerinden düzenlenen, kısa süreli ve sadece sürücünün (kopilotsuz) yarışabildiği, amatörler için uygun daha düşük bütçeli organizasyonlardır. Bu yarışmalara rallilere katılan ve homologasyonu olan otomobillerin yanısıra, homologasyonu bitmiş, eski yarış otomobilleri de Grup H yönetmeliğine uygun olarak Kategori 3’te katılabilmektedir.
TÜRKİYE RALLİKROS ŞAMPİYONASI
Aynı anda 4 otomobilin yarıştığı rallikros yarışmaları, başlangıç ve bitiş noktası aynı olan bir parkurda, genellikle 5 tur üzerinden yapılmaktadır. Yarışmanın toplam uzunluğu 3 km.’den az, 6 km.’den çok olamaz. Parkur boyu en az 800 m., en fazla 2000 m. olabilir. Parkur eni ise 10-16 m. arası olmalıdır. Start düzlükleri tercihen parkurun dışında olabilir. Parkurun sathı kısmen asfalt, beton, stabilize, çimen, çakıl, kum veya gevşek zeminli toprak olabilir.
Her kategoride önce sıralama turları atılır. En iyi zaman yapan ilk üç yarışmacı direkt finalde yarışır. Finalde yarışacak dördüncü pilot ise alt gruplarda yapılan eleme gruplarından birinci olarak çıkan yarışmacı olur. Finalde finişi ilk gören sürücü kategorisinde birinci olur. Bir yarışmacı finalde finiş görmemiş olsa bile dereceye girer. Rallikros yarışları, çarpışmaların ve ikili mücadelelerin sıkça yaşanmasından dolayı, otomobil sporunun er meydanı olarak bilinir.
RALLİKROS'TA KATEGORİLER
Kategori 1: Turing otomobiller (Rallilerde Grup A'da yarışabilen, Kitcar ve WRC dahil, ya da sadece 4x4 ve turbo Grup N otomobiller)
Kategori 2: Seri Üretim Otomobiller (Grup N, sadece 2 çeker, atmosferik ve azami 2 litre motorlu otomobiller)
Kategori 3: TOMSFED Ulusal Grup H yönetmeliğine uygun otomobiller
GRUP H OTOMOBİLLERİN ÖZELLİKLERİ
Son homologe oldukları şekilleri ile homologasyonu daha önceki yıllarda bitmiş otomobiller. (Turbo varsa asgari 34 mm. turbo bileziği olacaktır.) Hiç homologe olmamış, yerli veya yabancı üretim, bir yıl içinde asgari 2500 adet üretilmiş Grup N özelliklerine uygun otomobiller. Halen homologasyonu devam eden araçlar bu grupta yarışamaz. Grup H otomobillerin 15 yaşından büyük olmaları halinde yarışabilmeleri için TOMSFED tarafından tanınan kişi veya kuruluşlardan karoseri onayı almak zorundadır. 15 yaşından eski olmadığı halde korozyon nedeniyle emniyetli görülmeyen otomobillere komiserler kurulu kararıyla start verilmez. Grup H otomobiller, rallikros ve tırmanma haricinde tüm mahalli rallilere katılabilir.
Bu yazı İstanbul Motorsporları Klübü web sitesinden alınmıştır.
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI |
|
10 Kasım KÖRFEZ PİST
YARIŞI
Grup A
1- Hamdi Ünal
Opel Astra G Kitcar
2- Koray Şengün
Astra GSI
3- Osman Güney
Fiat Coupe Turbo
|
|
|
|