AYIN SORUSU |
|
OMS TÜRKİYE
KAÇ YILINDA
KURULDU ?
|
|
|
|
|
Türkiye Pist Şampiyonası
Kapalı, asfalt zeminli bir pistte, değişik kategorilerdeki binek otomobillerle, aynı anda start verilerek, belirli tur sayısına göre yapılır.
Türkiye'de 2001 yılında Grup N, Grup N+, Grup A ve Grup F3 (2001 yılında ilk kez oluşturuldu) kategorilerinde, 4 ayrı klasmanda mücadele verilecektir.
Türkiye Pist Şampiyonası'nda yarışabilen gruplar ve otomobillerin genel özellikleri şöyle:
Grup N: Rallilerde yarışabilen, modifiye edilmemiş, 4x4 ve turbo dahil seri üretim otomobiller
Grup N+: 2 tekerlekten çekişli, azami 2000 cc. atmosferik motorlu, pist için özel olarak güçlendirilmiş otomobiller
Grup A: Rallilerde yarışan, WRC dahil, Turing otomobiller
Grup F3:
Grup N veya Grup A, 1600 cc.'ye kadar, atmosferik motorlu 2 tekerlekten çekişli otomobiller (Kitcarlar bu grupta yarışabilecektir.)
Pist Yarışmaları Kuralları
Bir yarışmada en fazla 36 otomobile birlikte start verilebilir. N, N+, A ve F3 grubunda yarışan otomobiller bir arada start alacak, ancak her grubun klasmanı ayrı ayrı değerlendirilecektir. Grup N, N+ ve A olmak üzere 12'şer otomobil için öngörülen start sayısı herhangi bir grupta iştirak az olduğu takdirde diğer gruplardan eşit miktarda, eşitlik yok ise üst gruptan daha fazla sayıda otomobilin startı mümkün olacaktır. F3 grubunda kayıt sayısı 15'i aştığı takdirde F3 grubu ayrı olarak start alacaktır.
Yarışmadan 1 gün önce serbest antrenman ve sıralama (seeding) turları atılır. Start sıralaması, sıralama turları derecelerine göre belirlenir. Start, ışıklı sistemle, otomobiller dururken verilir. Körfez Pisti'nde düzenlenen pist yarışları 20 tur üzerinden yapılmaktadır. Finiş damalı bayrağını ilk gören sürücü yarışı kazanır.
Bu yazı İstanbul Motorsporları Klübü web sitesinden alınmıştır.
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI |
|
10 Kasım KÖRFEZ PİST
YARIŞI
Grup A
1- Hamdi Ünal
Opel Astra G Kitcar
2- Koray Şengün
Astra GSI
3- Osman Güney
Fiat Coupe Turbo
|
|
|
|