AYIN SORUSU |
|
OMS TÜRKİYE
KAÇ YILINDA
KURULDU ?
|
|
|
|
|
Pist şampiyonası 3. ayağı Körfez pisti'nde yapıldı ... | 29-09-2001
Devamı | 2 / 2
30.09.2001 Pazar günü yarış yine ikiye bölünerek yapıldı. Grup N ve F3 grubu otomobiller ilk yarım saatlik bölümde, Grup A ve N+ otomobiller ise ikinci yarım saatlik bölümde yarıştılar. Yarışın ilk bölümünde OMS adına Hakan Bahar, Hamdi Ünal, Hakan Kopan, Mehmet Pınarbaşı ve Kemal Bakır pistte yer aldı. Yarışa en arkadan başlayan Hamdi Ünal, F3'teki iddiasını devam ettirebilmek için startla birlikte atağa kalktı. Start sonrası ilk viraja girilirken Ünal, altı pilotu geride bırakmıştı bile. Turlar arttıkça lastiklerinin de ısınmasıyla daha da hızlanan Opel Corsa Maxi Kit Car, yarışta altıncılığa kadar yükseldi. Sıralamada daha da yükselmesi beklenen Hamdi Ünal, yarışın onüçüncü turunda şanssız bir motor arızası nedeniyle yarıştan çekilmek zorunda kaldı.
Yarışın ikinci bölümünde Grup A ve N+ oto-mobiller piste çıktı. Pistte yer alan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car pilotu İbrahim Okyay startla birlikte öne fırladı. Her tur aradaki farkı daha da açan Okyay, yarışın son turlarında dur-kalk cezası yedi ve pite girmek zorunda kaldı.
OMS adına F3'te yarışan diğer pilot olan Mehmet Pınarbaşı ise Corsasıyla grubunda üçüncü olarak takımına önemli puanlar kazandırdı. Grup N'de yarışan Hakan Bahar ise startla birlikte grubundaki üçüncülüğünü korudu. Yarış temposunu hiç bozmayan Bahar, yarışı da bu şekilde tamamladı. Böylece Hakan Bahar hem OMS'ye puan kazandırdı hem de Grup N Şampiyonası'ndaki liderliğini pekiştirdi. Grup N'de OMS adına yarışan Kemal Bakır altıncı olurken, Hakan Kopan mekanik arıza sonucu yarışı terketmek zorunda kaldı. Bu cezaya rağmen Okyay sıralamadaki yerini kaybetmedi ve Grup A'da birinciliği elde etti. İbrahim Okyay, bu sonuçtan dolayı oldukça mutluydu.
"Pist Şampiyonası'nda bizim için bireysel şampiyonluklardan çok Opel'in Markalar Şampiyonluğu önemli. Tüm pilotlar bunun için yarışıyor ve strateji belirliyoruz. Bende bu yarış böyle bir strateji içinde takım arkadaşlarıma her türlü desteği vermeye çalıştım. Sonuç olarak elimizden gelen tüm puanları aldık."
Grup A'da yarışan diğer OMS pilotlarından Oğuz Bozkurt üçüncü olurken, Ahmet Burkay ise yarış içindeki darbelere rağmen dördüncü oldu.
"İyi bir start aldım ama sonra otomobilim üçüncü vitese geçmekte zorlandı. Startta yaşadığım bu problemden sonra hızlandım. Tur bindirmeler sırasında epey vakit kaybettim. Pirelli Virajı'nda Murat Ersönmez gereksiz bir şekilde bana sağ yandan çarptı. Bu çarpmayla Pirelli Virajı'nın tamamını yarım spinle dönmek zorunda kaldım. Sıralamadaki yerimi korumayı başardım ama çok gereksiz bir hareketti."
Grup N+'da Vectralarla yarışan Merih Erkal ile Erdem Çenesiz de başarılı bir performans sergiledi.Yarışın startıyla birlikte Erdem Çenesiz öne fırladı. Ancak ilerleyen turlarda Merih Erkal, Çenesiz'in önüne geçti ve üçüncülüğü kazandı.
"Yarış öncesi beklediğim herşeyi yaptığım için çok mutluyum. Podyum görmek istiyordum, üçüncü oldum. OMS'ye de değerli puanlar kazandırdım. İyi
bir yarıştı."
2001 sezonunun Markalar Şampiyonu'nu belirleyecek yarışlar 5-6 Ekim'de İzmit'te yapılacak olan Tırmanma, 20-21 Ekim'de Ankara'da gerçekleştirilecek Ralli-kros ve 27-28 Ekim'de İzmir Pınarbaşı Pisti'nde yapılacak olan Türkiye Pist Şampiyonası yarışları.
| 2 / 2 |
|
|
BİR SONRAKİ YARIŞ |
|
22-23 HAZİRAN PİRELLİ
RALLİSİ
|
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI |
|
1-2 HAZİRAN EGE
RALLİSİ
GRUP A
1. Serkan Yazıcı -
Atıl Atılgan
Mitsubishi lancer Evo5
2. Hamdi Ünal -
Çağlar Süren
Opel Astra G
3. Volkan Işık -
Levent Gür
Fiat Punto Kit Car
|
|
|
|