AYIN SORUSU |
|
OMS TÜRKİYE
KAÇ YILINDA
KURULDU ?
|
|
|
|
|
Pist şampiyonası 3. ayağı Körfez pisti'nde yapıldı ... | 29-09-2001
Türkiye Pist Şampiyonası'nın üçüncü yarışı 29 -30 Eylül 2001günleri İzmit Körfez Pisti' nde yapıldı. Şampiyonaya 36 otomobil katıldığı için gerek sıralama turları gerekse yarış ikiye bölünerek gerçekleştirildi. Yarışın birinci bölümünde Grup N ve F3, ikinci bölümünde ise Grup A ve N+ otomobiller pistte yer aldı.
29 Eylül 2001 Cumartesi günü yapılan sırala-ma turlarının en büyük sürprizi Opel Corsa Maxi Kit Car'ı kullanan Hamdi Ünal'ın seeding derecesi yapamamasıydı. Pistte boş turunu atarken Ünal, otomobilinin vitesinin takılı kal-ması sonucu pite girmek zorunda kaldı. Şanzımandaki bu problem giderilip de Hamdi Ünal pit alanından piste doğru yönelirken süre dol-du. Böylece Hamdi Ünal, yarışa en son sıradan başlamak zorunda kaldı.
Ancak Hamdi Ünal, yarış için yine de umutluydu.
"Otomobilim ikinci viteste takılı kaldığı için sıralama turlarına katılamadım ama bu durum yarışta gerçekleşmediği için de mutluyum. Yarın en arkadan start alacağım. İddiamızı devam ettirebilmemiz için F3'te en azından ikinci olmam lazım.Bunun için de geçmem gereken çok fazla otomobil var."
Pistte yarışan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car'ı kullanan İbrahim Okyay ise sıralama turlarında çok rahattı.Pistte boş turu dahil sadece üç tur atan Okyay, rakipsiz olduğunu gösterdi. En iyi dereceyi yapan İbrahim Okyay, otomobilini yormamak için turlarına devam etmeyerek pite girdi. Ancak OMS'nin Markalar Şampiyonluğu'ndaki en büyük rakibi Tofaş-Fiat bu yarışa çok büyük önem verdiği için biraz tedirgindi.
"Bir önceki yarışta 3 grupta da birinci ve ikinci olarak Markalar Şampiyonluğu'nda avantajlı konuma geldik. En büyük rakibimiz Tofaş'ın bu yarışa daha güçlü gelmeye çalışacağını bekliyorduk ama bu kadar büyük bütçeler ayırıp paraya dayalı bir rekabet yaratacaklarına inanmıyorduk. Üç tane yeni otomobil getirdiler. Bunlardan biri de Punto Kit Car.Açıkçası bu yarışta teknoloji ve performans avantajı onlara geçti, biz bir başarı sağlarsak bu OMS pilotlarının pilotaj avantajı olacak." Aynı tedirginliği Grup N Astra pilotu Hakan Bahar da taşıyordu
"Bugün ve yarın çok sıkı bir yarış olacağına inanıyorum. Çünkü bugüne kadar kuvvetli tek rakibimiz vardı, Celal Gülerhan. Ama bugün Tofaş adına iki tane daha çok kuvvetli otomobil yarışa katılıyor. Bu iki otomobil de Grup N Astra' dan daha kuvvetli.Grubu-muzda iddiamızı devam ettirebilmemiz için çok sıkı bir mücadele yapmamız gerekiyor, umarım son gülen biz oluruz."
Yapılan sıralama turlarında Hakan Bahar iyi bir performans sergiledi ve üçüncü sırada kalkma hakkını kazandı.
Grup N+'da yarışan iki Vectra pilotu Merih Erkal ile Erdem Çenesiz ise oldukça istekliydi. Erdem Çenesiz sıralama turları öncesi başarılı olacaklarına inanıyordu.
"Bugün Merih' le birlikte elimizden geleni yapacağız. İlk hedefimiz OMS'ye puan kazandırabilmek. İkinci hedefimiz ise kendimize iyi puanlar kazanıp N+'daki iddiamızı son yarışa taşıyabilmek. Merih ile amacımız, aramızdaki güç farkına rağmen Nissanların önünde finişe gelebilmek. Umarım yarın temiz ve kazasız bir yarış olur."
Grup N+'nın sıralama turlarında Merih Erkal üçüncü, Erdem Çenesiz ise dördüncü sırada kalkmaya hak kazandı.
OMS adına bu yarışta ayrıca Grup A'da Ahmet Burkay, Oğuz Bozkurt ve Korgün Şengün; F3'te Mehmet Pınarbaşı ve Grup N'de Hakan Kopan ve Kemal Bakır seedinglere katıldı.
| 1 / 2 |
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI |
|
10 Kasım KÖRFEZ PİST
YARIŞI
Grup A
1- Hamdi Ünal
Opel Astra G Kitcar
2- Koray Şengün
Astra GSI
3- Osman Güney
Fiat Coupe Turbo
|
|
|
|