AYIN SORUSU |
|
OMS TÜRKİYE
KAÇ YILINDA
KURULDU ?
|
|
|
|
|
Hamdi Ünal - Çağlar Süren ikilisi ilk genel klasman birinciliklerini aldılar... | 17-07-2002
Opel Motor Sport pilotları Hamdi Ünal-Çağlar Süren ikilisi Opel Astra Kit Car otomobilleri ile 27. Yeşil Bursa Rallisi'nde yaşadıkları şanssızlıklara rağmen mücadeleyi bırakmayarak genel klasmanda birinci geldiler. Şampiyona'da iddialarını sürdürmek için değerli puanlar kazanan ekip, F2 sınıfında da mücadeleye ortak oldu.
Sezon başından beri şanssızlıklardan yakayı bir türlü kurtaramayan ekip 27. Yeşil Bursa Rallisi için 4.gün önceden antremanlara başladı. Oldukça keyifli ve başarılı bir antreman programından sonra otomobillerinin ayarlarını yarış kazanacak bir hale getiren takım ve teknik kadro bu yarışla Pirelli Rallisi'nde yaşadıkları şanssızlığı aşmak için start aldılar.
Yeşil Bursa Rallisi'nin Cumartesi günü verilen startından sonra geçilecek ve toprak olan Nilüfer özel etabı zeminin bozukluğundan dolayı iptal edilip normal etap olarak geçildi. Bu normal etapta Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları servis girişine 11 dakika geç geldiği için takımın rakiplerinden biri zirveden kopmuş oldu. Pazar sabahı verilen startla ilk etap olan Kurşunlu etabına giden Hamdi Ünal-Çağlar Süren ikilisi nem ve sabah sisi ile endişelenen ekip bu konuda ne kadar haklı olduklarını gördüler. Kurşunlu etabının startı ile birlikte yüksek bir tempoda yarışma kararı alan ekip, etabın ortalarında bir sağ virajda Astra ile sola taşarak sol taraftan bankete düştü. Banketten kurtulmaya çalışırken de otların arasındaki kayaya vurdu. Tekrar yola dönen ekip vites küçültüp gaza bastıklarında Astra'nın tahmin ettiklerinden daha az hasar aldıklarını tahmin ederek etabın finişine doğru devam etti. Astra'nın bütün ayarlarının bozulduğunu ve Astra'nın hiçbir harekete istenen tepkiyi vermediğini gören ekip, bu etapta kendi çaba ve becerileri ile yarışa devam etmek zorunda kaldı.. Kurşunlu etabının finişinde otomobildeki hasarı görmek için inmeye çalışan Hamdi Ünal kapısını açamamış; co-pilotumuz Çağlar Süren, Hamdi Ünal'ın tarafında açılacak bir kapı olmadığını Hamdi Ünal'a güç bela anlatabilmişti. Astra Kit Car'daki bu hasara rağmen Astra, ekibi yolda bırakmamıştı. Bu etapta en iddialı rakip olan Volkan İşık OMS takımını sadece 1 saniye ile geçebilmişti.
İkinci etapta Demirtaş startına gelen Hamdi Ünal-Çağlar Süren, tempolarını düşürmeden ve Astra'yı yolun üzerinde tutarak en iyi zamanları çıkarmayı hedefleyerek yarışa başladılar. Takımımız bu etapta da Volkan İşık'ı 5 saniye geçerek avantaj yakaladı.
Üçüncü etap Ağlaşan'da ekibimizi bekleyen bir sürpriz vardı. Ilk etaptaki darbeden sonra sol ön teker içe, sol arka teker de dışa bakıyordu. Bu durumdan dolayı Astra sağa dönüşlerde zorluk çıkarmıyor hatta kendiliğinden dönmeye çalışıyordu. Üçüncü etabın ortalarında sert bir sağ virajda Astra'nın kontrolünü kaybeden pilotumuz Hamdi Ünal sağdan yarım spin atarak zor anlar yaşadı. Yolun darlığı sebebiyle yola dönmekte zorlanan ekibimiz burada 15 saniyeyi feda etmek zorunda kaldı. Daha fazla zaman kaybetmemek için temposunu düşürerek etap finişine geldiklerinde, Opel ekibi Volkan İşık'ın 23 saniye gerisindeydi.
Dördüncü etap Gölcük'te takımın temposu oldukça düşük olmasına rağmen Volkan İşık'ın sadece 2 saniye gerisinde kaldılar.
İlk servise gelen otomobil, servis alanında teknik kadronun müthiş mücadelesi sayesinde eski ayarlarına tekrar döndürüldü. Ikinci etap için yola çıkan ekibimiz Volkan İşık'ın sadece 21 saniye arkasında idi. Bu durumda kalan 6 etapta ekibin alması gereken 21 saniyeleri vardı. Kurşunlu'nun ikinci geçişinde Takım Direktörümüz atak yapma emri vermişti. Ekip bu emirle iyi bir mücadele verdi ve finişe geldiklerinde Volkan İşık'ın önünde etabı tamamladı. Aynı etabın sonunda Volkan İşık'ın Punto'su altıncı viteste takılı kalmıştı. Ancak ekip bu hızlı tempoda bir etap daha gitme kararı verip start aldı. Bu ikinci etabın içinde Volkan İşık'ı yakalayan ekibimiz, finişe geldiğinde best time (en iyi etap zamanı) derecesini de yakalamıştı. Üçüncü etaba giderken Volkan İşık artık yarışa devam etmiyordu, Ercan Kazaz'ın aldığı zaman cezası ve Celal Gülerhan'ın neredeyse bir dakika geride olması nedeniyle ekibimiz temposunu düşürerek yarışa akıllı ve temkinli bir çizgide devam etti. Opel ekibi günün ikinci servis alanına geldiğinde Genel Klasman birincisi gidiyordu ve ikinciyle arasındaki fark da oldukça fazlaydı. Günün bitimine sadece iki etap kalmıştı...
Son iki etapta kontrollü ve hızlı bir tempo ile etapları geçen ekibimiz, bir "best time" ve bir "same time" ile 27. Yeşil Bursa Rallisi'nde özel etapları bitirip, servis alanına yarış birincisi olarak döndü. Opel pilotları Hamdi Ünal ve Çağlar Süren, bu ilk genel klasman birinciliği için inanılmaz bir sevinç yaşadılar.
Ekibimizin ve takımın 27. Yeşil Bursa Rallisi'nde aldığı bu puanlar sonrasında ödül töreninin keyfini çıkarmak bize kalmıştı. Yeşil Bursa Rallisi'nden genel klasman birinciliği ile geri dönmek tüm takımı mutlu etti...
Opel Motorsport Ekibi
|
|
SON YARIŞ SONUÇLARI |
|
10 Kasım KÖRFEZ PİST
YARIŞI
Grup A
1- Hamdi Ünal
Opel Astra G Kitcar
2- Koray Şengün
Astra GSI
3- Osman Güney
Fiat Coupe Turbo
|
|
|
|