Türkiye Pist Şampiyonası’nın üçüncü yarışı 29 -30 Eylül 2001 günleri İzmit Körfez Pisti’ nde yapıldı. Şampiyonaya 36 otomobil katıldığı için gerek sıralama turları gerekse yarış ikiye bölünerek gerçekleştirildi. Yarışın birinci bölümünde Grup N ve F3, ikinci bölümünde ise Grup A ve N+ otomobiller pistte yer aldı.
29 Eylül 2001 Cumartesi günü yapılan sırala-ma turlarının en büyük sürprizi Opel Corsa Maxi Kit Car’ı kullanan Hamdi Ünal’ın seeding derecesi yapamamasıydı. Pistte boş turunu atarken Ünal, otomobilinin vitesinin takılı kal-ması sonucu pite girmek zorunda kaldı. Şanzımandaki bu problem giderilip de Hamdi Ünal pit alanından piste doğru yönelirken süre dol-du. Böylece Hamdi Ünal, yarışa en son sıradan başlamak zorunda kaldı.
Ancak Hamdi Ünal, yarış için yine de umutluydu.
“Otomobilim ikinci viteste takılı kaldığı için sıralama turlarına katılamadım ama bu durum yarışta gerçekleşmediği için de mutluyum. Yarın en arkadan start alacağım. İddiamızı devam ettirebilmemiz için F3’te en azından ikinci olmam lazım.Bunun için de geçmem gereken çok fazla otomobil var.”
Pistte yarışan en güçlü otomobil olan Astra G Kit Car’ı kullanan İbrahim Okyay ise sıralama turlarında çok rahattı. Pistte boş turu dahil sadece üç tur atan Okyay, rakipsiz olduğunu gösterdi. En iyi dereceyi yapan İbrahim Okyay, otomobilini yormamak için turlarına devam etmeyerek pite girdi. Ancak OMS’nin Markalar Şampiyonluğu’ndaki en büyük rakibi Tofaş-Fiat bu yarışa çok büyük önem verdiği için biraz tedirgindi.
“Bir önceki yarışta 3 grupta da birinci ve ikinci olarak Markalar Şampiyonluğu’nda avantajlı konuma geldik. En büyük rakibimiz Tofaş’ın bu yarışa daha güçlü gelmeye çalışacağını bekliyorduk ama bu kadar büyük bütçeler ayırıp paraya dayalı bir rekabet yaratacaklarına inanmıyorduk. Üç tane yeni otomobil getirdiler. Bunlardan biri de Punto Kit Car.Açıkçası bu yarışta teknoloji ve performans avantajı onlara geçti, biz bir başarı sağlarsak bu OMS pilotlarının pilotaj avantajı olacak.”
|